برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

13 خوراکی که باید هنگام ابتلا به سرماخوردگی، آنفولانزا و سرفه بخورید

13 خوراکی که باید هنگام ابتلا به سرماخوردگی، آنفولانزا و سرفه بخورید مادربزرگ ها درست میگفتند سوپ مرغ غذای خوبی برای خوردن در هنگام ابتلا به آنفولانزا است. به نظر می رسد ترکیبات موجود در سوپ مرغ برای تقویت ایمنی به خوبی با هم کار می کنند. نوشیدن سوپ مرغ داغ عملکرد ساختارهای مو مانند در مجرای بینی را افزایش می دهد که بدن را از ورود باکتری ها و ویروس ها محافظت می کند.

بستنی

 

بستنی خوراکی خوبی برای آنفولانزاست.
با مکیدن یخ با کم آبی بدن و گلودرد مبارزه کنید. دریافت مایعات کافی برای رقیق شدن مخاط و کاهش احتقان مهم است. از مصرف بستنی های ساخته شده با شکر خودداری کنید. یخ پالپ های ساخته شده با 100٪ آب میوه را انتخاب کنید. می‌توانید با استفاده از آب میوه و میوه‌های تازه، یخ‌های خود را درست کنید.

 

بیشتر بخوانید : درمان گلودرد با بستنی پروبیوتیک!

 

 

ساندویچ بوقلمون

 

پروتئین بدون چربی مانند بوقلمون یکی از بهترین غذاها برای درمان آنفولانزا است.
سیستم ایمنی بدن شما برای عملکرد صحیح به پروتئین کافی نیاز دارد. از دست دادن اشتها در هنگام بیماری غیرطبیعی نیست، اما برای بدست آوردن سلامتی به تغذیه مناسب نیاز دارید. یک ساندویچ بوقلمون برای تامین مواد سازنده پروتئینی که سیستم ایمنی بدن شما برای مبارزه با آنفولانزا نیاز دارد، تهیه کنید. می توانید آن را با سس کرن بری ترکیب کرده تا طعمی تند به آن اضافه شود.


آب سبزیجات

 

آب سبزیجات را به مجموعه دستور العمل های رژیم غذایی درمان آنفولانزا اضافه کنید.
آنتی اکسیدان ها ترکیبات مفیدی در میوه ها و سبزیجات هستند که سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و به بهبود بیماری هایی مانند آنفولانزا کمک می کنند. ممکن است در هنگام بیماری تمایلی به خوردن غذاهای جامد نداشته باشید. می توانید همان آنتی اکسیدان های تقویت کننده سلامت را در یک لیوان آب سبزیجات دریافت کنید. برای کاهش مصرف نمک اضافی، نسخه کم سدیم را انتخاب کنید. اگر آب سبزیجات مورد علاقه شما نیست، می توانید آنتی اکسیدان ها را از یک لیوان آب میوه 100 درصد نیز دریافت کنید.

 

بیشتر بخوانید : نقش آنتی اکسیدان ها در پیش گیری از سرطان

 

 

سوپ مرغ

 

سوپ مرغ ممکن است یکی از بهترین غذاها برای مصرف آنفولانزا باشد.
مادربزرگ ها درست میگفتند سوپ مرغ غذای خوبی برای خوردن در هنگام ابتلا به آنفولانزا است. به نظر می رسد ترکیبات موجود در سوپ مرغ برای تقویت ایمنی به خوبی با هم کار می کنند. نوشیدن سوپ مرغ داغ عملکرد ساختارهای مو مانند در مجرای بینی را افزایش می دهد که بدن را از ورود باکتری ها و ویروس ها محافظت می کند.


سیر

 

سیر دارای ترکیباتی است که سیستم ایمنی بدن را برای مبارزه با سرماخوردگی و آنفولانزا تقویت می کند.
در حالی که سوپ مرغ درست می کنید، مقداری سیر داخل آن بریزید. سیر طعمی تند به غذاها اضافه می کند،همچنین سرشار از ترکیباتی است که سیستم ایمنی را برای جلوگیری از سرماخوردگی و آنفولانزا تقویت می کند.

 

زنجبیل

 

زنجبیل دارای خواص ضد التهابی است که می تواند به تسکین درد در هنگام ابتلا به آنفولانزا کمک کند.
بسیاری از مردم می دانند که زنجبیل یک درمان خانگی ثابت شده برای تهوع و معده درد است، اما التهاب را نیز کاهش می دهد. می توانید زنجبیل تازه را تکه تکه کرده و به عنوان چای دم کنید یا زنجبیل یا پودر زنجبیل تازه رنده شده را به غذاها اضافه کنید. یکی از ساده ترین راه های مصرف زنجبیل، نوشیدن آب زنجبیل است.


چای داغ

 

آنتی اکسیدان های موجود در چای ضد التهاب هستند و اگر عسل به آن اضافه کنید، می تواند گلودرد را نیز تسکین می دهد.
از انواع چای سبز، اولانگ یا سیاه،یکی را به سلیقه خود انتخاب کنید! چای غنی از آنتی اکسیدان درد را تسکین می دهد. نوشیدن مایعات داغ باعث رقیق شدن مخاط می شود و تنفس در بخار به پاکسازی مجرای بینی شما کمک می کند. برای کمک به تسکین گلودرد، کمی عسل به چای اضافه کنید.چای های کافئین دار در هنگام استراحت مناسب نیستند، به جای آن به سراغ چای گیاهی یا چای های بدون کافئین بروید.

موز

 

اگر از ناراحتی معده ناشی از آنفولانزا رنج می برید، موز گزینه غذایی خوبی است.
رژیم BRAT برای افرادی که از حالت تهوع، اسهال و استفراغ رنج می برند توصیه می شود. BRAT مخفف موز، برنج، سیب و نان تست است. موز ممکن است به آرامش معده شما کمک کند.بهتر است آن را به صورت پوره، کامل یا تکه تکه بخورید.


نان تست

 

نان تست ساده بخشی از رژیم غذایی BRAT است که برای افرادی که از مشکلات گوارشی رنج می برند توصیه می شود. کراکرها هم همینطور. می توانید آنها را همراه با سوپ مرغ میل کنید. خوردن غذاهای ملایم مانند نان تست برای هضم در معده راحت تر است.

نوشیدنی‌های جایگزین وعده‌های غذایی

 

نوشیدنی‌های جایگزین وعده غذایی می‌توانند به شما در دریافت مواد مغذی مورد نیاز در زمانی که اشتها ندارید، کمک کنند.در صورت کمبود اشتها، مقداری مواد مغذی و کالری دریافت می کنید. نسخه های بدون لاکتوز را انتخاب کنید که قند کمی دارند یا حداقل 6 گرم پروتئین در هر وعده دارند. اگر اشتها دارید، همیشه بهتر است یک وعده غذایی کامل و متعادل بخورید.


پرتقال

 

مرکبات مانند پرتقال بهترین گزینه برای افزایش سطح ویتامین C شماست.
غذاهای سرشار از ویتامین C مانند پرتقال سیستم ایمنی شما را تقویت می کند و ممکن است به شما کمک کند تا سریعتر بهتر شوید. زنان به 75 میلی گرم ویتامین C در روز و مردان به 90 میلی گرم در روز نیاز دارند. اگر داروهایی برای کاهش فشار خون بالا، کاهش کلسترول یا درمان اضطراب مصرف می کنید، مراقب باشید پرتقال ممکن است با این داروها تداخل داشته باشد. اگر نگرانی دارید با پزشک یا داروساز خود صحبت کنید.

 

بیشتر بخوانید : سرماخوردگی و ویتامین C

 

 

دانه کدو تنبل

 

برای تقویت عملکرد سیستم ایمنی خود مقداری دانه کدو تنبل غنی از روی بخورید.
تخمه کدو تنبل سرشار از روی است، ماده معدنی که بدن شما برای تقویت عملکرد گلبول های سفید به آن نیاز دارد. گلبول های سفید برای مبارزه با عوامل بیماری زا مانند ویروس آنفولانزا ضروری هستند. آن ها را به تعداد انگشتان دست بخورید یا روی سالاد بپاشید.

 

هویج

 

هویج بدن شما را با دوز بتاکاروتن تقویت کننده سیستم ایمنی تامین می کند.
هویج سرشار از بتاکاروتن است، آنتی اکسیدانی که عملکرد سیستم ایمنی را تقویت می کند. بدن شما بتاکاروتن را به ویتامین A تبدیل می کند که برای تقویت سیستم ایمنی بسیار مهم است. هویج یکی از بهترین منابع بتاکاروتن در کنار سایر میوه ها و سبزیجات نارنجی رنگ از جمله سیب زمینی شیرین، طالبی، کدو حلوایی و انبه است./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات